Google+ Followers

BIG BOSS IS.
Seorang lelaki yang baik pasti akan membimbing perempuan yang disayanginya agar menjadi lebih baik..(^_^)....

Friday, 9 August 2013

Cerita 1 Syawal 1434 H



Assalamualaikum semua.Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri 1434 H.Mohon maaf seandainya ada salah serta terkasar bahasa sepanjang aku berblogger ni.


Aku ingin kongsikan beberapa gambar sepanjang aku berada di rumah di Pekan,Pahang bersama dengan anak-anak serta keluarga yang tercinta pada 1 Syawal.

..CHEKIDOUT..

Seperti tahun yang sebelumnya,lontong ibarat menu wajib di hari raya pertama.SIYES,aku akui inilah antara juadah feveret aku sebagai menu di pagi raya.Tapi bukan aku yang masak.Umi aku selaku tukang masak utama dan aku adalah tukang makan no.1.YEYYY... (",)

Ini gambar anak-anak aku.Pakaian ditaja sepenuhnya oleh Poket Mama Sdn.Bhd.

Manisnya dia manyak senyum...Hehehehehe...


Ini gambar aku bersama Sofia.

TWO HANDSOME BOYS in my house!!Penyeri rumah aku ni.Very cute and active.Awesome boys.

Ini pula gambar Sofia dengan mak aku pada petang Syawal.Aku tak berkesempatan beraya dengan dia tapi aku berkesempatan bersama dengan anak-anak dan umi ke sana di Ramadhan terakhir.Gambar ni di snap oleh Schu.TQVM


NOTE:Aku hanya berkesempatan beraya bersama family aku sehingga tengahari kerana selepas itu aku pergi ke KL.Hanya orang yang bekerja di hari raya yang akan faham perasaan aku ketika tu.Tapi apa yang pasti,aku lebih menghargai saat aku bersama family dari terus memikirkan nasib bekerja di hari raya.SEBABNYA,semakin kita merungut bermakna kita makin kurang bersyukur.Semakin kita kurang bersyukur,kita makin kufur dan apa yang kita buat,pahala dan keberkatannya akan semakin lebur.Apa yang aku harapkan hanya doa dan keredhaan agar aku bisa bekerja dalam keadaan yang lebih tenang.

"YA ALLAH,kau berikanlah ketenangan dan kemudahan dalam kami melakukan tugas seharian serta berkatilah rezeki yang kami dapat.AAMIIN."

Sepanjang perjalanan,lebih mudah jika singgal di stesen minyak untuk membeli makanan sebagai mengalas perut.Di 1 Syawal,aku tidak mahu trajedi berulang alik ke bilik air semata-mata tergoda dek juadah istimewa.Hehehehehehe.So aku hanya membeli roti,maggi cup sebagai stok lapar.Hehehehehehe.Yang penting ada MILO..

Sebenarnya ada banyak lagi gambar sempena 1 Syawal tapi apa yang aku kongsikan di blog ini hanya dari handphone aku sahaja.Aku belum berkesempatan lagi nak sharekan yang lain.In Sya Allah pada masa yang akan datang ye.

Di kesempatan ini juga,aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih pada saudara mara yang balik beraya.Kehadiran kalian memeriahkan lagi suasana di hari raya.BIG REUNION!!Walaupun aku tak berkesempatan berjumpa dengan yang lain namun kehadiran kalian semua membawa 1000 kegembiraan dan kemeriahan.

MERIAH!!!!!!!!

P/S:Memana gambar den dalam kamera tu,sudikanlah share di fesbuk ye...Hahahahaha...

AKU BELUM BERAYA DI ROMPIN LAGI!!!!RINDU WOO..

SEKIAN.TIMACIH



No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum N Hye!!!!
Komenlah Ye...

Selalulah lepak sini erk...
MUACH!!!!

Follow by Email

Blog Archive