Google+ Followers

BIG BOSS IS.
Seorang lelaki yang baik pasti akan membimbing perempuan yang disayanginya agar menjadi lebih baik..(^_^)....

Saturday, 14 April 2012

Kisah Mr.Poyo & Ms.Darkling. (PART ONE)

Ms.Darkling:HYE Mr.Poyo yang sombonk.Sila reply ke maxis saya.
AFTER TWO DAYS
                        Mr.Poyo:Saya tido awal lar.Hari pi dialisis memang awal-awal lagi saya peluk bantal.
Ms.Darkling:Oyeke??Lupa plak,maaf awak.
                             Mr.Poyo:Nasib baik awak tue darkling saya.Kalu orang lain,saya dah marah dah..Haha..
Ms.Darkling:Hehehehehe...Maafkan aku penunggu gua...... :'-(

P/S:Gelaran darkling memang khas untuk Ms.Darkling sahaja

Mr.Poyo adalah seorang lelaki yang poyo...Hehehe....Dia tidak kacak,tidak kaya,tidak terlalu bergaya,katanyer.(Tapi Ms.Darkling beranggapan sebaliknya,dia si poyo yang berbulu mata lentik ,..Tak seperti Ms.darkling yang jenuh bermain dengan eyelash curler untuk itu.Si poyo ni juga rabun,jenuh Ms.Darkling membaca papan tanda jika keluar malam bersama.Biarpun dompet x tebal mana,kawtim aje makan berdua,apa ada hal der,katanyer.Yang pasti Mr.Poyo tak pernah miss dengan wangian Red Ferrari...(URMM,wanginyer)...Dan poyo tetap dengan ke"poyo"annya..

Dan

Ms.Darkling 2x5 ajer dengan Mr.Poyo ni..Jika poyo adalah Milo,maka Ms.Darkling adalah biskut bijannya.(Kenapa mesti milo dan biskut bijan???Jawapan aku:"Sebab aku suka Milo dan biskut bijan,hehehehehe walaupun Milo dan biskut bujan tiada kena mengena dengan kisah mereka,hehehehe....)

Keduanya single dan available.Kalau kita beranggapan mereka serasi bersama.Pada aku,aku juga berfikir begitu,tapi apa yang menghalang mereka dari bersahabat untuk menjalinkan hubungan yang lebih serius????Aku taknak guna teori milo dan biskut bijan lagi....Memandangkan aku cuma ada milo dan bukan biskut,di ketika ini....Hehehehehe....

Pada aku,Mr.Poyo dan Ms.Darkling memang serasi.Pada permulaan perkenalan mereka,memang macam Milo dan telur,tak serasi langsung...Tapi masa memberikan mereka ruang untuk lebih memahami karakter memasing sampai satu ketika,mereka disound,"korunk ni dah lama berkawan,kalau nikah kompem dah beranak lima"..Tapi pasangan ni lebih suka berdiam dari memperkatakan tentang hubungan mereka yang dikatakan terlalu serasi.

Mr.Poyo memang menyayangi Ms.Darkling lebih dari teman biasa.Walaupun tidak diungkapkan dengan kata-kata jiwang pujangga,tapi dari segi perbuatan,memang jelas,Ms.Darkling istimewa di hatinya.Macam yang aku kata,Mr.Poyo yang kekal dengan ke"poyo"annya,dia memberikan kebebasan sepenuhnya pada Ms.Darkling untuk memilih lelaki lain selain dirinya.KENAPA agaknya??KERANA,dia bahagia melihat Ms.Darkling bahagia walaupun bukan bersamanya.BENAR,dia juga cemburu,tapi dia tak pernah merungut untuk mendengar celoteh Ms.Darkling tentang kisah cinta yang x berpanjangan.Dan Ms.Darkling memang dungu atau sengaja buat dungu,Mr.Poyo xkan terus di situ dan xkan terus menunggu..

"Perasaan sayang dalam persahabatan memang biasa tapi menjadi luar biasa pabila hadirnya cinta di antaranya.Kecewa jika hanya sebelah pihak merasainya dan berbahagia jika keduanya memiliki perasaan yang sama.Walaupun serasi di pandangan semua,hanya mereka berdua yang tahu hala tuju hubungan berdasarkan "persahabatan".~themoonshadowz


Friday, 13 April 2012

Selamat Tinggal Cinta....

Lama tak berkongsi tips cintan-cintun.Almaklumlah,sejak bercintun ni,Dr.Love lebih mengkaji hubungan sendiri. dari memikirkan apa yang ingin dikongsi..
P/S My Love:Dr.Love Themoonshadowz in da house..Wallahhhh... (*_^)

Menyintai,disayangi,diperlukan dan perhatian membuatkan kita merasa sudah cukup sempurna semasa "dalam percintaan".Sidia yang terbaik,sidia yang sempurna,sidia yang memiliki segalanya,sidia yang satunya bertakhta di hati.SEANDAINYA,ada konflik,janganlah dibiarkan,mungkin kalian tidak ditakdirkan untuk bersama....

Fantasi itu perlu tapi hidupkan realitinya~themoonshadowz

  • "Dia yang terbaik"~ Bersangka baik itu perlu tapi simpankan sedikit curiga,ada ketikanya kita tewas dengan manisnya kata-kata sidia yang bijak mengambil kesempatana di atas kepercayaan yang diberikan.Seandainya sidia yang terbaik dan menyusahkan dirimu,selamat tinggal cinta.
  • "Dia akan berubah"~HURM....Hakikatnya,jika sidia seorang yang suka mempermainkan perasaan orang lain dan jika kamu fikir sidia akan mudah berubah,think again...Jika sidia ingin berubah,biar dengan kehendak dirinya sendiri dan bukan kamu alasannya.Jika kamu sebabnya,percayalah.sidia tidak akan pernah berubah.Seandainya sidia ingin berubah keranamu,sidia sebenarnya tak pernah berubah,selamat tinggal cinta.
  • "Aku sangat bahagia"~Ketika ini,mungkin ya,setiap detik dan masa bisa merubah segalanya sekelip mata,itu kenyataannya.Seandainya kamu sangat bahagia,ingatlah,semuanya boleh berubah sekelip mata,selamat tinggal cinta.
  • "Dia yang paling sempurna"~Sidia akan kerjaya mantap,berpendidikan tinggi,mantop fizikal dan materialnya bukan jaminan sidia yang paling sempurna.Janganlah kamu berharap sangat pada kemantopan sidia sebagai jaminan yang kamu akan selamat selamanya.Seandainya sidia yang paling sempurna dan bukan untukmu,selamat tingggal cinta.
  • "Everybody deserve a second chance"..~BENAR tapi fikirkanlah tentang diri sendiri.Jangan sampai diri menjadi mangsa keadaan semata-mata menjaga hubungan yang tak menjadi.Mungkin juga sidia berhak menerima peluang kedua tapi hanya sebagai teman biasa.Seandainya peluang itu bukan miliknya,selamat tingggal cinta.
  • "Tiada orang yang sempurna,begitu juga dengan dia"~BENAR tiada insan yang sempurna tapi itu bukan tiket untuk kamu meneruskan hubungan dengan seseorang yang JELAS akan menghancurkan perasaan kamu seperti seorang yang suka bertukar-tukar pasangan,berfoya-foya,kaki botol etc.Seandainya kekurangan itu membebankan,selamat tinggal cinta.
  • "Dia dengan aku,dia xkan jadi jahat"~Bila sayang dia mengikut apa saja kehendakmu,dan jika sidia seorang yang "liar" bukan mudah untuk kamu "jinakkannya".Tidak mustahil,kamu yang akan kecewa sendiri.Jika sidia terlalu "sukar".Lepaskanlah,selamat tinggal cinta.
  • "Aku terlalu cinta,aku bencikan perpisahan"~Tiada insan yang inginkan perpisahan tapi cinta perlukan kewarasan bukan angan-angan semata.Berpegang pada kenyataan,"Jika bukan dia,pasti cinta ini milik insan yang lebih berhak darinya"

SELAMAT TINGGAL CINTA






co0L pIcZsss... (just for fun... (^_*)













Watcha you duin there??? (*_*)

Monday, 9 April 2012

URMMMM...R.I.N.D.U...

URMMMMM..
Rindunyer...Lama tol x jenguk blog kesayangan aku ni..Almaklumler,bz bebenor..Nak hapdet pon dop sempat da...
..R.I.N.D.U..
Apa maknanya rindu tu??Kalau ditanya pada Pia,rindu tu "ingatlah",mama...Rase sedih bila lama tak jumpe..Dan adik "rindu mama"....
(Pandai juga si Pia tafsirkan rindu tu)

..HEHEHEHE..
Dah lama x hapdet ni,nak wat entri jiwang,rasenyer kurang bermayalah plak..Almaklumlah,dah lame sangat simpan rindu sampai naik lebur...Hancus suda...(^_*)

"Jika ditanya jika ada perasaan rindu,lidah mudah menafikan tapi hati tidak akan bisa menipu.Sejauhmana pun kita cuba melupakan perkara yang telah berlalu,insan yang pernah "wujud" di hati,orang yang pernah kita "kenali".Peristiwa yang kita "lalui" .Lusuh mungkin ya, musnah tidak sama sekali"~themoonshadowz


Kadangkala kita mengharapkan pengertian tapi adakalanya disalah tafsir,ada ketikanya kita berkata benar sayangnya omongan lebih diterima.Pendapat bertukar menjadi debat..Apa lagi patut dibuat???

ARGGGHHH
Aku juga penat
(^_^)
SEKIAN.TIMACIH

Follow by Email

Blog Archive