Google+ Followers

BIG BOSS IS.
Seorang lelaki yang baik pasti akan membimbing perempuan yang disayanginya agar menjadi lebih baik..(^_^)....

Friday, 12 October 2012

Bila Si Lulu mula berniaga.....


ALHAMDULILLAH,harini aku dan umi bangun seawal jam lima pagi semata-mata nak siapkan menu untuk Si Lulu berniaga .SIYES....Aku ase stres bukan kerana terpaksa bangun awal pagi tapi memikirkan tentang "bihun goreng umi" dan "puding kastard aku".Bahan-bahan sudah dibeli dari semalam tapi aku memilih untuk menyediakannya  pagi ni supaya lebih fresh dan tahan lebih lama,almaklumlah,pengalaman pertama sediakan untuk jualan,kalau ikutkan boz Lulu,nak 50 bihun dan 50 puding kastard.

Aku dan umi bz sambil nyembang,Si Lulu dan Si Pia sedap tido..Haish,...Pukul 615am,Si Lulu jenguk ke dapur sambil bertanya jika semuanya sudah tersedia,hurmmmm...Nak kena agaknya Si Lulu ni,aku lenguh tangan lagi dok mengacau sagu,nak freshhhhh sangatttt,amek kauuu...

Si Pia bangun tidur terus ke dapur dan berpesan pada aku,"Mama,simpankan untuk adik puding tu,adik tak nak beli kat kedai akak,mahal"."Adik nak makan free,adik tanya boz",aku menjawab sambil memuncungkan mulut ke arah Si Lulu,terdengar Si Pia mengeluh,hehehehe.

Siap semuanya,aku bagi si boz rasa,dia komen ok,so bley start bungkus.Si Sofia pun rasa juga,tapi pagi ni memang ajaib.Sofia tak gemar bersarapan di rumah tapi pagi ni,sepinggan bihun,licinnnn...Pergh,boleh tahan sedaplah tu,hehehehe....Siap kerja membungkus,ternyata kuantiti kurang tak seperti yang boz nak,aku cuma dapat 35 puding kastard dan 30 bungkus bihun.Bihun kena tinggal juga untuk pekerja tak bergaji ni,kang ada yang mogok,hehehehe..

Apapun,semuanya selesai dan aku harap Si Lulu serta kawan-kawannya ceria dan enjoy berniaga bersaing dengan rakan sebaya di sekolah.

TAGLINE:"Beli kompem tak rugi"

..SEKIAN.TIMACIH..

1 comment:

Assalamualaikum N Hye!!!!
Komenlah Ye...

Selalulah lepak sini erk...
MUACH!!!!

Follow by Email

Blog Archive