Google+ Followers

BIG BOSS IS.
Seorang lelaki yang baik pasti akan membimbing perempuan yang disayanginya agar menjadi lebih baik..(^_^)....

Wednesday, 18 January 2012

Lobak di Sungai Kolek...

Air yang tenang jangan disangka tiada LOBAK..Begitulah seadanya entri aku dan begini ceritanya...

Aku dilahirkan di Pulau Lang,Rompin.(Anak Jati Kuala Rompin aka Aku Budok Kampong Jer)..Rumah aku btoi-btoi berhadapan dengan Kedai Roti & Kek Bistari (aku lebey senang memangilnya Kedai Nyah (kenapa NYAH???bukan keran dia pondan ye,tapi singkatan dari NYONYA dan lidah ori orang Rompin menyebutnya sebagai NYAH sahaja..Dan tu diantara kedai yang femes masa aku menetap di sana dulu..Arwah Tok Abah aku dulu seorang "barber and part time carpenter" dan lebih femes dengan panggilan "Ayah Engku Syed Wok" dan Tok cik aku,Tuan Sonit..Kedua insan tersayang ni sudah lama mengadap Ilahi..(AL-FATIHAH buat keduanya)..Sekarang,rumah aku kat situ dah menyembah bumi yang tinggal cuma pokok kelapa je...Hehehehe...Yang aku nak bercerita sangat kalini adalah tentang Lobak di Sungai Kolek..Lobak apa???YA,aku pun tak tahu Lobak apa,yang pasti bukan lobak oren atau lobak putih macam yang korunk fikirkan ye...(^_^)..dan aku tak tahu kenapa mesti LOBAK dan bukan nama lain...Masa comel-comel dulu (kecil dan hingusan) Sungai Kolek adalah Subjek UTAMA dalam pale aku ni,lebih penting dari subjek yang aku belajar di Sekolah Kebangsaan Rompin ...Tiap-tiap hari aku mesti pergi ke sana dengan sepupu aku,Suraya..Xdop tujuan lain melainkan mancing...(ntahlah mancing ape,ikan x dapat tapi hari-hari kena birat adelah)..HEHEHEHE...Dan satu hari,x seperti biasa,aku mula naik gerun dengan Sungai Kolek...Katanyer Sungai Kolek ada LOBAK ( seperti sotong gergasi yang bewarna hitam & makan budak..)Sejak tu,aku dah ngeri dengan Sungai Kolek yang ada LOBAK..Dan aku makin lupakan LOBAK apalagi sejak Bandar Lama dah upgrade ada taman permainan..Dan sampai lani,aku yakin LOBAK x wujud,watak LOBAK adalah rekaan semata-mata untuk mengelakkan aku & the gang bermain di tepi Sungai Kolek which amat berbahaya untuk kanak-kanak comel seperti kami..Dan sekarang,bila dah menjadi seorang ibu,aku percaya,watak LOBAK memang perlu...Tapi aku akan tukar watak LOBAK ke watak lain...(ntah apa watak yang sesuai untuk si pemanjat pokok) hehehehe.....

Apapun,tanpa LOBAK...Mungkin aku masih cbok memancing lagi...HEHEHE..Nakal sungguh budak kampung...(^_*)

SEKIAN.TIMACIH...


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum N Hye!!!!
Komenlah Ye...

Selalulah lepak sini erk...
MUACH!!!!

Follow by Email

Blog Archive