Google+ Followers

BIG BOSS IS.
Seorang lelaki yang baik pasti akan membimbing perempuan yang disayanginya agar menjadi lebih baik..(^_^)....

Friday, 30 December 2011

Renew,reload @ reuse...



..Tik,tok,tik,tok..
Masa berlalu,sedar tak sedar kita sudah berada di penghujung tahun 2011."Apa azam kau tahun ni???.."HUHUHU!!!!Azam tetap azam,kadangkala naik lemau juga hendak menjawab soalan apabila ditanya apakah azam menjelang tahun baru..
Nampok bebenor pedo'ohnya jika tiada azam dalam hidup nikan,..Macam hidup tiada matlamat tanpa azam..Apapun,azam itu perlu untuk mempertingkatkan kualiti hidup..Tapi yang lebih penting,bagaimana kita  mengawal hala tuju dan merealisasikan azam itu sendiri samada tercapai atau ibarat angan-angan mat jenin sahaja.

Pada aku,azam itu..

  • RENEW-Perbaharui azam setelah azam yang lama sudah pun tercapai..Tumpuan dan yakin pada diri sendiri sehingga azam yang diimpikan dapat direalisasikan...Syukur,Alhamdulillah
  • RELOAD-Tambah azam setiap tahun sampai menimbun-nimbun azam,ada yang sampai da tertunggak..Hehehe...Yelahkan,matlamat bertambah,usaha pun perlulah seiring,Insya-Allah
  • REUSE-Bawa ke hadapan...Hehehe...Gunapakai azam yang tak tercapai di tahun sebelumnya dan usahakan lagi di tahun baru..Insya-Allah..
Apapun azam kita,kita perlu sentiasa berusaha,berdoa dan bersyukur..Azam tanpa usaha ibarat memancing tanpa umpan..Berdoalah pada Yang Maha Esa agar impian dan azam terlaksana,namun jika azam kita belum terlaksana,bukan bererti kita terus gagal,sebaliknya gandakan usaha dan berdoa kepadaNYA..Samada azam kita terlaksana mahupu tidak,bersyukurlah  limpah kurniaNYA kepada kita...Tiap yang berlaku pasti ada rahsia disebaliknya,..Janganlah kerana azam yang tak tercapai,kita kufur dengan nikmatNYA..

Dan penting untuk kita memiliki azam setampil dengan kudrat kita.Janganlah menyimpan azam yang tak rasional,impian menggapai awan tapi bila diajak memanjat bukit pun takut (Ibaratnya)..

Jadi,sempena menyambut tahun baru ini,bersama-samalah kita RENEW,RELOAD @ REUSE azam kita..Azam tetap azam,yang perlu dipertingkatkan adalah uasaha,doa dan bersyukur kepadaNYA..Mudahan tahun baru ini menjanjikan 1001 kebahagiaan dan kejayaan pada semua yang berusaha mendapatkannya...

~SELAMAT TAHUN BARU 2012~

..SEKIAN..TIMACIH..









Tuesday, 27 December 2011

Kelantan 23,24 dan 25 Disember 2011



Sempena cuti sekolah hujung tahun ni,puteri-puteriku memang merungut kebosanan kerana tak pergi kemana-mana,almaklumlah,mamanya busy manjang...Namun trip ke Kelantan sedikit sebanyak buat kedua puteriku tersengih juga...

~Snap & Share~
~CHEKIDOUT~



Umie,Puteri Pia Dan Puteri Lulu

Kalau ke Kelantan.adalah satu kerugian besar jika tak pergi ke Rantau Panjang.Antara lokasi yang terkenal dan "ZON BEBAS CUKAI"..Rantau Panjang juga merupakan pintu keluar masuk ke Thailand yang menghubungkannya dengan Pekan Sg.Golok.Terdapat pelbagai barang dan keperluan yang boleh didapati dengan harga yang murah dan mace-mace bole pilih...JOM.....




Di sini,aku tertarik melihat orang yang berkerumun pada sowank pakcik penjual aiskrim ni,tapi aiskrim yang dijual agak berbeza dengan yang dijual di tempat kita..RM2 je..
Antara bahan-bahannya roti,pulut,jelly,aiskrim,jagung dan kekacang...~SEDAP~







Salak Thai...Berbeza dengan salak di sini yang berbentuk bulat.Rasanya kelat-kelat manis..URMM..


..Kepenatan..

Dari Rantau Panjang ke Pengkalan Kubor.Sempadan Malaysia-Thailand jajahan Tumpat,bahagian utara negeri Kelantan.Bersempadan dengan Tak Bai.Tapi x berada lama di sana kerana kami sampai pun da lewat petang.Gate sempadan ditutup tepat 6 PM.


Balik dan berehat Di Homestay di Pintu Geng.Dan malamnya kami pergi ke Wakaf Che Yeh..
..CHEKIDOUT..

Wakaf Che Yeh merupakan pasar malam terbuka yang terletak di Jalan Kuala Krai,Kota Bharu.Ada banyak gerai dan peniaga yang menjual pelbagai jenis barangan dari buah-buahan,kelengkapan dan  juga pakaian..Macam -macam cara digunakan untuk menarik pelanggan datang membeli.


Antaranya

Sebenarnya aku x perasan langsung yang si penjual ni adalah LELAKI..Kalau x kerana suara dan janggut sejemput...Dan aku antara yang tertarik,,Beli "gokla kaen pokadok hok corok bulak-bulak"....



CAKKK!!!Pagi 25 Disember..


(^_^)




 
Berlatarbelakangkan Pintu Gerbang Istana Jahar




MUZIUM ADAT ISTIADAT RAJA D'RAJA KELANTAN.RM2 BAGI PENGUNJUNG DEWASA DAN RM1 BAGI KANAK-KANAK



Dari Muzium Adat Istiadat ke Kampung Kraftangan








(^_^) 

Heading to Pasar Siti Khadijah
Menuju ke Pasar Khadijah






Yang ni memang aku nak pomot...Puteri Lulu suka dodol dan aku sendiri boleh terpikat dengan dodol NIK NOOR AZIZIAH ni...Sedap...

(^_^)

Snap senap bersama Puteri Lulu & Puteri Pia







Cian Kucing nikan...Hurm...Harap bukan mangsa penganiayaan oleh "menusia" yang kejam..
OWH!!Tidak...

HURM...Penat jugak tapi yang paling best,dapat bersama anak-anak...

..SEKIAN.TIMACIH..









Follow by Email

Blog Archive