Google+ Followers

BIG BOSS IS.
Seorang lelaki yang baik pasti akan membimbing perempuan yang disayanginya agar menjadi lebih baik..(^_^)....

Friday, 4 November 2011

Go Beskal...Go Green...


Ibu prihatin go green...



LOKASI:Tempat kerja
TARIKH:Harinilah...
MASA:Sekejup je tadi.

NA:Aku pikir camanalah nak hantar anak aku keja sementara dia sambung belajar nanti...

FIAH:Suruh aje dia naik beskal...

NA:KAH..KAH..KAH...Kalau dulu-dulu xpelah...Tak maunyer dia..

FIAH:EH,ramai per orunk bawak beskal skunk..

AKU:GO BESKAL..GO GREEN...

Ni hanya sebahagian dari kolum sembang petang di mana ibu-ibu (teman sekerja aku dan akula) yang sedang bekerja sambil bergosip ...Pada aku,aku setuju dengan pendapat si FIAH,lagi bagus suruh anak berbasikal jek,jimat dan go green...


Ibu prihatin.go green...
Go beskal,go green...

..SEKIAN.TIMACIH..

Salam Aidil Adha




Salam Aidil Adha Pada Seluruh Umat Islam Di Seluruh Dunia
Semoga Segala Ibadah Korban Diterima ALLAH SWT

6 November 2011,
Raya Aidil Adha dinanti semua,
Bercuti sakan semua gembira,
Bagi yang bertugas,"MANTOPKAN JIWA la jawabnye...

Dalam kita gembira bersuka ria,
Jangan dilupa insan kurang sempurna.
Banyakkan lagi amalan mulia,
Moga semua peroleh kebahagiaan dunia dan akhirat jua.

Baik yang berkereta atau berbasikal cuma,
Speed selamat jgn plak lembap sangat,
Sanak saudara menanti gembira,
Jangan tangisan jadi galang gantinya.

Parang dan pisau diasah sempurna,
Kambing dan lembu moyok aja,
Aidil Adha diraikan bersama,
Moga amalan mendapat keberkatanNYA.


..SEKIAN.TIMACIH..

Wednesday, 2 November 2011

Apa yang mama fikir.....


Kat luar masih lagi hujan..
Time-time camni buat aku teringat time kecik-kocik dulu...
Time hujan camni biasanya aku..
  • Termenung tepi tingkap rumah sambil jari-jari comelku bermain di birai cermin tingkap nako...HURM...Sejuknyer...
  • X puas lagi,aku hulur kedua belah tangan lalu menadah air hujan pastu raup ke muka...HURM...Nikmatnya...
  • X puas lagi,aku berlari plak ke pintu kemudian duduk di bangku luar..Kaki sengaja dilunjurkan biar terkena tempias hujan...
  • X puas lagi,aku masuk semula ke dalam rumah...Usha line...Aku tunjuk muka baik tiapkali bertembung abah dan tokcik (nenek dan atok yang kini sudah meninggal dunia,Al-Fatihah buat keduanya)..Sempat diajak sepupu yang ada...Projek baik mesti dilaksana...
  • Line clear..Aku dan sepupu berlari keluar,bermain hujan sepuas hati....Habis basah dari rambut ke kaki,kecut semua jari tangan dan kaki..
  • X sedar diri diperhati,hukuman sudah tersedia menanti..Menyesal sudah pun terlambat,teruk jugak kitorang dirembat...
  • Pas habis bersuka ria,esak tangis pula gantinya...Serik sebentar cuma,..Hujan turun,projek baik mesti menjadik aja....

Buat kedua puteriku tercinta,Apa yang mama fikir time hujan macam ni....
"Mama taknak anak mama main hujan,mama risau..Nanti mesti sejuk,selesema,...Demam????ARGH!!!!Risau nya mama..."....


Tuesday, 1 November 2011

Shy That Way....


Tristan Prettyman & Jason Mraz (SHY THAT WAY)

you know your stunning 
absolutely stunning 
and I'm running always running 

and now I'm crying 
you know only cause I'm caring 
and if you were more daring maybe you'd stop staring 
and come over and talk to me 
and tell me about how you've been waiting patiently 
and how you tried but I just turned away 
and I'll say, "yeah well you know, I'm shy that way" 

shy that way 
shy that way 
maybe I'm shy that way 

you know she's stunning 
she's absolutely stunning 
but she's always running 
but ill catch up to her... 

the way she keeps her distance 
keepin my interest 
so ill keep it consistent 

maybe someday, someway, somehow, sometime 
we'll get together and we'll break it down 
and I'll ask, "why you gotta be so shy, why you gotta be that way?" 
well maybe, baby, I like it that way 

shy that way 
maybe I, like it shy that way 
maybe I love you so shy that way 

Ok, I'm shy that way... 

there's always too much talking 
and I wanna just keep walking 
and I keep staring, baby, keep staring 
though I may not know the right things to say 
I'll get it out to you one day 

shy that way 
shy that way 

do you like it? do you like it when I'm shy 
yes I like it, yes I like it, when your shy 

shy that way


..SEKIAN.TIMACIH..

Follow by Email

Blog Archive