Google+ Followers

BIG BOSS IS.
Seorang lelaki yang baik pasti akan membimbing perempuan yang disayanginya agar menjadi lebih baik..(^_^)....

Tuesday, 11 October 2011

Seandainya.....

"Hehe..Mane tau kan t awak nangis n awak peluk saya plak and rapatkan kepala awak kat dada saya,...Cewah..Ala-ala cerita korean muvee plak"...Hahaha.(katanyer)

HEHEHE...Kelakar jugak ayat dia kan...Kadang-kadang ayat mengayat dia tu buat aku geli hati...Yelar...Tacin tacin gak,Tapi xkanlah sampai tacin tahap lentok lak...Dahla nak tiru ala -ala korean muvee(katanyer)...Adoi...Lemau aku dibuatnyer...

Apapun seandainya diberi kertas dan pensil,aku yakin dia dah mampu buat coretan terbaik...Dan aku akan sentiasa jadi pembaca setianya yang dijanjikan milo panas dan biskut bijan...:)

SORRY?????Malam sket aite....

I'm sorry,
Emak Masak Kari,
Ayah goyang Kaki,
SORRY LAGI???
Sorry,sorry,SORRY...



Da pelbagai cara korunk cuba nak minta maaf,tapi nampak gayanya,korunk tetap x dimaafkan...SEDEYNYA...Yelahkan,semua orang xkan dapat lari dari melakukan kesilapan,tapi apa gunanya jika tidak dapatkan kemaafan.Rasa tak sempurna jek hidup sehariankan...

JOM...Chekidout apa nak uat bila da buat silap tuh...
  • Admit jek korunk memang di pihak yang salah.Da terang-terang da buat silapkan samada sengaja maupun tidak.
  • Kekadang gurauan pun bley jadi puncanya.(Kecik aty yang terkena,HUHUHU....)
  • Pikir secara rasional lah camana nak mintak maaf balik.Jangan biarkan perkara kecik bley jadi kudis dalam kehidupan seharian korunk. ..
CAMANA AGAKNYA NAK MINTA MAAF ERK???
JOM...Kita cuba,try,test...
Menjadi ke idak...
CHEKIDOUT...

  • Da buat silap,kenalah berani tanggung risikonya.Samada sengaja maupun tidak,bila da tau silap datangnya dari diri sendiri,maka bebanyaklah muhasabah diri dan meminta maaf dengan ikhlas.
  • Jumpa sidia yang da terasa@terluka@kecik aty pelbagai dan berterus terang pe silap dan janganlah takut.Berani kerana benar,Takut kerana salah.IYE DAK???Dah berani buat salah kenalah berani minta maaf..Baru adil.
  • Kenalah bersungguh-sungguh minta maaf tau,janganlah berpura-pura jerk,..
  • Bila da buat salah,perbaikilah kesilapan diri dan janganlah diulangi lagi.
  • Jika sudah dimaafkan,maka gunakanlah peluang tu sebaiknya.Jagalah hubungan sebaiknya dan jagalah perkataan dan perbuatan supaya tidak ada yang tersentap bagai...


Tapi kalau da buat segala cara tapi x jugak dimaafkan...ADUHAI...Bertambah sayu rasenyerkan...Xpelah,bagi masa untuknya memaafkan.Tapi kalau x jugak dimaafkan sedangkan korunk da benar-benar ikhlas nak meminta maaf,maka berundurlah cara yang terbaik..
Jadikan panduan dan terus perbaiki diri.
~CHILL~



Follow by Email

Blog Archive